مراقبت از پوست
hihi زندگی پر از داستان
این دنیا فقط با داستان زنده است.

نور آفتاب و سیگار تنها عوامل مضری هستند که می توانند پوست صورت تان را بسیار خراب و زمخت کنند . به نقل از دکتر کارل تورن فیلت Carl Thornfeldt  _ متخصص پوست و پروفسور دستیار در دانشگاه علم و سلامت ارگان (Oregon Health &Science University ) _ التهاب های دایمی به عنوان منبع جدی ایجاد خطوط ریز و چروکهای صورت هستند که متاسفانه به آسانی نادیده گرفته می شوند . وقتی که پوست ورم می کند شبکه های پروتئین و چربی ها خوشحال شده و خرابیهایی به بار می آورند که برطرف کردنشان خیلی سخت است .
در این مقاله برای نرم کردن پوست به نقل از دکتر کارل ۴ راهکار را در اختیارتان می گذاریم : 


  – مراقب برنامه تمرینی و ورزشی تان باشید 

عرق کردن پوست را در معرض آب شوری قرار می دهد که موجب آسیب دیدن کارکردهای دفاعی پوست شده و سلولهای پوست بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش و آلودگیها قرار می گیرند . بدین منظور در خانه و فضاهای سربسته نرمش کنید و در صورت تمایل به نرمش در فضای باز ساعات قبل از ۱۰ صبح و ۴ بعد از ظهر به بعد را برای این کار در نظر بگیرید . در این صورت میزان قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت . 

 – بر چسب روی بطریهای حاوی لوازم آرایشی را بخوانید 
پروپلین گلیکول موجود در مواد ضد عرق و اکثر پاک کننده ها و مرطوب کننده ها موجب بروز حساسیت و ملتهب شدن پوست می گردد . 

 – مصرف غذاهای فرآوری شده و آماده را به دست فراموشی بسپارید 
رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای آرد سفید و شکر می تواند موجب ایجاد حساسیت به گلیکوژن در سلولهای پوست گردد . این حساسیت موجب پیوند کلاژن شده و قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش می دهد و بنابراین پوست بیشتر مستعد ترک خوردگی می شود . 

 – آرام باشید 
استرس های عاطفی موجب ترشح ترکیبات ایمنی به نام هیستامین می گردد که این هورمون موجب ایجاد التهاب و گسیختن بافت سلولهای پوست می شود . برای آرام تر شده می توانید از تمرینهای ریلکسیشن استفاده نمایید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:0 :: نويسنده : mnv

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید راز این هستی چیست؟ ما چرا آمده ایم؟ کار ما نیست گذر از هستی گذر از آدم ها کار ما شاید پر کردن تنهایی یک دل تنها باشد
نويسندگان